söndag 16 december 2012

GI NOLL

I går bestämde jag mig för att gå på diet, LCHF, low carb high fat. Detta efter ett annorlunda besök hos läkaren. Jag var dit för att få svart på vitt att jag led av hälsporre, det ena ledde till det andra och med mig fick jag namn på en bok som min läkare tyckte att jag skulle köpa, GI NOLL.

Jag är utbildad hälsocoach och vet mycket väl vad jag ska och inte bör stoppa i mig, dock har min livsstil inneburit en massa analyserande, ångest, trötthet och knäont. Knäontet  kan jag gå in på en annan dag, så även min ångest dess orsak och verkan. Allt sammanslaget har resulterat till att jag prioriterat helt åt helvete galet.

Så nu sitter jag med ca 50kg's övervikt. En massa kilon som representerar allt skit jag varit med om. Likt en sköld som har fått skydda mitt sargade hjärta. Varför det är sargat går jag också in närmare på vid senare tillfällen. Det finns ingen ursäkt till att jag misshandlat mig själv så som jag gjort, fysiskt såväl som psykiskt men det finns orsaker.


GI NOLL, är skriven av Sten Sture Skaldeman och jag har ingen aning om den är bra men jag är inne på min näst sista utväg och när jag äntligen träffar en läkare som inte var rädd för att tala sanning med mig så tänker jag banne mig ta denna möjlighet och göra något med den, helhjärtat. Min läkare kommer att bli glad och nu när jag beställt boken och bestämt mig för att gå all in ska vi träffas kontinuerligt för rutinkoll av blocksocker, blodfetter och vikt.

Jag har en blogg för att inte babbla ihjäl min sambo, för att inspirera andra, för att få feedback, hjälp, tips och råd. Jag är nybörjare, jag vill inte bli en rabiat "diet-idiot" för att om sanningen ska fram fram så går alla typer av viktminskningsdieter emot allt som jag står för i ämnet hälsa, å andra sidan så gör dessa 50kilos övervikt också det så what the hell, nu kör jag, all in som sagt!

Jag har redan startat med att laga ordning Omelettemuffins, innehållande salami, kokt skinka, fetsost samt ost, grädde, ägg, persilja, salt och peppar. Jag slänger upp receptet när jag sitter bättre till. Så även mina mått, min vikt och bilder.

Jo just ja, det var hälsporre, specialgjorda inlägg skall göras, tills dess att ortopeden kallar får jag ha förbannat jävla ont!

Hörs i morgon

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar