fredag 11 januari 2013

Slut med ursäkter

Dag 25, +-0 på vågen. Idag tog jag med mig ostchips, salamichips, oliver och dipp till jobbet. Jag ordnade fredagsfeeling för mitt team och var omringad av chips och godis hela dagen så jag var tvungen att ordna eget gotta. Föga förvånande tog mitt "godis" slut först.

Fattar man ju! Vem gillar inte ost och salami liksom? :) På ett sätt är det bra att "ungdomarna" inte äter i ihjäl sig på godis men på ett annat sätt är det lite synd att dom inte fattar själv att dom inte ska ha sånt och istället önskar nötter och grönsaker för deras teampeng.

Men men, man kan inte göra alla nöjd, jag får vara smart och göra en buffé av massa härliga grönsaker, nötter och juice åt dem nästa gång och ha liiiite godis vid sidan om så får vid se vad som tar slut först- vad tror du?

Äntligen helg! I morgon ska jag på mitt nya gym och känna av maskinerna och stämningen. Jag har varit på skumt humör hela veckan, det kan vara PMS, det kan vara sista "fasen" i omställningsbesvären, det kan vara mitt minskade intag av kalorier, det kan vara "saltbrist" -det kan vara vad som helst och helt ärligt så är jag färdig med ursäkter- så, jag har inte haft viljan helt enkelt.

Jag sitter och kikar på veckans mästerkock- avsnitt och tänker för mig själv, undras hur Leif Mannerström, Markus Aujalay och Per Morberg skulle reagera om en sökande endast lagade lchf-mat? Jag menar, dom är ju så förtjust i olika mos/puréer gjorda på allehanda ovanjordgrönsaker. Bara en tanke som slog mig.

En annan tanke som slog mig idag på affären var kunden före mig, allt han handlade var kolhydrater, jösses, godis, bröd, chips, bullar och kakor och Pepsi max. Min poäng är inte att han handlade massa onyttigt för att kompensera med lightläsk, min poäng är att jag börjar bli naturligt medveten om vart kolhydraterna befinner sig. Jag tänker mer aktivt på dem. Jag behöver inte kolla närings innehåll på allt jag vill ha längre. Framsteg!

Dagens shape-up









Lite mer kolhydrater idag och det är de sockerfria godiset som jag handlade idag. Skit godis! Nu har jag ont i magen, vilken skräll va? :-) Nåja, jag önskar dig en bra helg.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar