tisdag 19 mars 2013

Smoked Chili & Garlic Burger



Smoked Chili & Garlic Burger
Ingredienser
Burgaren
800g köttfärs 12%
En påse Tex-Mex Smoked chili & garlic krydda
1 ägg
Salt

Peppar

Resten
Rödlök
Babyspenat
2 skivor low card bröd (totalt 5,4kh  (2,5kh/skiva)
4 ostskivor
Dressing (ailoi, hamburgedressing eller bearnesesås- ju fetare desto bättre)


Gör så här
Häll i köttfärsen i en bunke, blanda i hela kryddpåsen, salta och peppra.
Knåda in kryddorna ordentligt i färsen.
Gör 8stycken halvtjocka, halvstora biffar och stek.
Sätt ugnen på 150grader.

Lägg brödet på en ugnsfast form, lägg ostskivorna på brödet och ställ in i ugnen när det är ca 4min kvar på burgarna
. Sen lägger du ingredienserna som du vill, jag har dressing på brödet och osten, sen har jag babyspenat och därefter burgaren. På burgaren lägger jag på rödlök och ytterligare en klick dressing. 
Smaklig måltid!

Innehåll:
Enligt shape-up så innehåller denna middag totalt:
Protein: 55g
Kolhydrater: 8 g
Fett: 49 g

702 kalorier
Räknat på
200 gram Köttfärs 12 %
30 gram Amerikansk dressing
10 gram Spenat
2 skiva Low Carb bröd
15 gram Röd lök
15 gram Ost

En liten notis: egentligen blir jag mätt på en burgare/hälften av innehållet, men om jag ätit lite frukost och lunch får jag i mig två. 
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar