söndag 14 april 2013

Ost- och solrosbröd

Ost- och solrosbröd

200grader 15min

Ingredienser

2 dl mandel mjöl
2 tsk fiberhusk
2,5 tsk bakpulver
3 krm salt
2msk rysk yoghurt
4 ägg
1 dl fin riven ost
1 msk grovt riven ost
0,5 dl hackade solrosfrön
1 msk hela solrosfrön

Gör så här

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Blanda ägg och yoghurt och vispa ihop och ha därefter i osten. Blanda i alla torra ingredienserna rör om. Låt det svälla i ca 5 min. Smörja/olja en avlång brödform och häll i degen. Strö över den grovt rivna osten och 1 msk solrosfrön jämt över degen. Stoppa in i mitten på ugnen i 15min. 

Ett jätte gott, mastigt matbröd! Kanon bra om man gillar ostsmak som jag verkligen var sugen på när jag komponerade ihop receptet. 

























Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar