måndag 29 juli 2013

2,6mil cykling och 50min styrketräning

Idag firar jag att semestern är slut med att äta lite mer strikt lchf samt att motionera och bygga en starkare kropp. Det blev MBC till frukost samt ett ägg och till lunch åt jag baconburgare (hamburgare med ett lock av bacon) med cheddar/onion- dressing med lite sallad vid sidan om och till middag åt jag köttfärsröra innehållande chiliphiladelphia och cremefraich, samt lite tomat, gurka och självklart en klick (25g) smör.

Jag hade lovat mig själv att åka till gymmet idag, sagt och gjort. Jag var där i 70 min varav 25 var 1mil uppvärmning på cykel. Och resten körde jag lite mage och samt ben.  Jag hade dessutom lovat mig själv att cykla ute på min älskade Scott, sagt och gjort , nästan 16km blev det. Jag fick dessutom sällskap med sambon som agerade coach åt mig.

Han är lite (mycket) mindre än mig och lite mer vältränad så han cyklar mycket snabbare än mig, men i dag höll han mitt tempo och kom med lite pusch och pepp när han såg att mina "uppför-backarblockeringar" kom. Alldeles nyss kom han och talade om att jag gjorde mitt snabbaste pass i dag på denna distans. Och näst snabbaste passet på cykel utomhus på alla distanser-  Såå. tack älskade för att du ställer upp, peppar och hjälper mig med allt jag kan tänkas behöva, du är Wonderbar <3

Här är han förresten, när vi ändå är inne på det: bild från Hälsingetrailern, han är en sann inspiration min Mattias. Han var rökare och soffpotatis för 1,5år sen, nu är han icke rökare och löpare i stället.
















Nu ska jag äta lite ost, kolla på ett avsnitt av Heroes och sen är det sovdags.

Jag hoppas att du får en Bäst vecka.

Herrå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar