måndag 22 juli 2013

Vad blir det för mat?

Jag har skrivit om att finna en balans i min kost, och att jag äter mindre fett nu för tiden, men faktum är att anpassar min kost utefter min fysiska aktivitet och sug. Igår åt jag fil med hallon och blåbär till frukost samt ett ägg, till sen lunch åt jag ägg, bacon och chorizo och till kvällsmat åt jag benfri kotlett med spetspaprika & grönchili, med gräddig sås av örtkryddad färskost som jag lade på en bädd av riven ost.
























Idag åt jag likadan frukost och till middag åt jag chilimarinerade kamben, med en mozzarellasallad till samt att jag hade min favorit barbecue sauce, sweet baby ray`s Hickory and Brown sugar, den innehåller massvis med kolhydrater och då gäller det att ha koll på mängden.

Det är mängden som avgör, i allt jag äter. Jag vill inte ha några "får inte" och därför tillåter jag mig själv att äta det jag vill, dock håller jag mig inom ramarna för lchf, ibland strikt, ibland liberal. Egentligen vill jag jag bara skriva "lchf" men det är så många tjurskallar som vill ha det "rätt definierat" och jag anpassar mig, men bara lite.

Det blir bättre och bättre med hälsporre hörrni! Det finns hopp, woohooo :) I morgon är vilodag från gymmet, i stället ska jag och min fantastiske sambo gå runt på en djurpark hela dagen, vi ska äntligen åka till Furuvik. Vi har sagt flera års tid att vi ska göra det någon dag på semestern men det har inte blivit av och ända bor vi 10 mil därifrån.

En sista sak innan jag avslutar detta inlägg, jag har hittat tillbaka min "rocker-nerv" och nu sitter jag lyssnar på godbitar från Dio, Iron Maiden, Mustasch, Soilwork och At The Gates- det vill jag skriva som ett ytterligare bevis på att jag är på väg tillbaka. \m/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar