söndag 26 januari 2014

Ny Utmaning

Min vän och "klient" som jag coachar i viktminskning med lchf och jag påbörjar en tävling i dag. Vi tävlar om mest viktminskning procentuellt under de fyra kommande veckorna. Han har ätit lchf i fyra veckor och tappat 8,5kg och jag är riktigt imponerad av honom, stolt dessutom! Eftersom att jag vet att motivationen kan dala och viktminskning kan stagnera vid 4veckors omläggning av kost så föreslog jag tävlingen och den fungerar även som en sporre för mig.

Jag behöver själv återfå mitt jävlaranamma och mitt fokus. Jag behöver få in mer rutiner i min träning men framför allt behöver jag mota bort mitt chokladbegär. MinLchfResa aka Martin startar en egen utmaning(Förändringens februari - Utmaningen går ut på att förändra något i din kosthållning och i din träning) och den tänker jag anta.

Dock handlar förändringen för mig att 1:  inte ge efter suget på choklad och andra sötsaker. 2: Införa mentalträning i mitt liv. Jag behöver stressa ner och hitta nya sätt att koppla av. Jag har faktiskt bestämt att slå på stort och göra något jag aldrig skulle tänka mig att göra tidigare och det är att ensam åka spa.

En lördag till Söndag och två "antistress" behandlingar har jag sett ut. Jag ska tIll ett ställe som inte ligger långt härifrån där jag kommer att ha tillgång till gym, bassäng och bastu och stället är beläget i naturen. Det ska bli så skönt att få koppla av, få ny fräsch energi och det bästa av allt är att jag är alldeles ensam, med mina tankar och viljor.  Jag längtar! :)

I dag var jag på Team Sportia med målet att köpa en ny vinterjacka och ett par nya gympaskor att ha som inneskor på jobbet. Jag hittade ingen bra jacka, mina höfter var för breda för de jackorna jag tyckte om. Däremot köpte jag en rosa fleecetröja och en svart/rosa (jätte snygg!) träningsväska.

Nåja, nu ska jag snart rulla köttbullar, göra kryddigt smör och koka lite sparris och bambuskott till middag. Sen ska jag färga håret, duscha och klockan 19 är första försöket till att hitta nya sätt att koppla av, jag ska spela bingolotto! Den ni :-)

Ha en Kanon vecka! Vi hörs, om inte allt för länge ;)

Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar