lördag 1 mars 2014

MinResaRäknas
























När den där bilden togs hade min mörkaste hemlighet ganska precis blivit avslöjad. Min pappa är pedofil och jag är ett av hans offer. Jag var 12år på bilden så det är 20år sedan.

Där efter har jag hunnit med att vara på rymmen och efterlyst av bland annat säpo. Jag har hunnit med att bo på ungdomsanstalt och hvb-hem. Jag har även hunnit med att ha olika självskadebeteenden, vara sjukskriven för depressionen i fem år och i den upplevt ptsd (posttraumatiskt stressyndrom), panik ångest, fått övervikt samtidgt som jag var undernärd.

Jag har hunnit med att äta medicin mot bland annat, sömnsvårigheter, depressionen och övervikt. Jag har låtit min kropp fått visa mig vad kärlek är, alltså missbrukat sex.

Men, allt som står ovan gör mig till den rikaste människan jag vet. Styrkan, kunskapen och lärdomarna allt ovan har gett mig är ovärderliga, de har tagit mig till där jag står idag.

Jag kämpar med övervikt (25kg kvar av de 50 när jag startade viktnedgång) och ibland motivation, självkänsla och vilja. Jag vet vilken människa jag vill vara för mentaltsätt Är jag den redan. Men, jag har lång väg att gå eller rättare sagt, jag kommer aldrig att sluta gå. Valet av min fysiska livsstil kommer bara att fortsätta att ta mig till nya höjder.

Jag ville skriva ett sådant här inlägg för att uppmärksamma alla som har eller som kämpar med olika utmaningar och tala om att allas olika resor räknas, även dem som inte syns. Jag vet att vi kämpar om olika saker och det är det som räknas, att vi fortsätter att lyfta blicken från marken!  Du är viktig! Din resa räknas.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar